Wybierz język witryny

KOMPLIKACJE

Jak obniżyć poziom cukru we krwi ?

Każdy diabetyk wie o tym że wysoki poziom cukru we krwi wiąże się z szeregiem przykrych konsekwencji. Jednak istnieje wiele sposobów, które pozwalają uniknąć takiego stanu rzeczy. Poniżej kilka sposobów jak radzić sobie z wysoką glikemią

Wysokie stężenie cukru we krwi może prowadzić do poważnych schorzeń i dolegliwości. Powoduje to insulinoodporność, która objawia się obniżeniem wrażliwości hormonów na insulinę. Występują wówczas niepohamowane napady głodu i senność po każdym zjedzonym posiłku. Może się to przyczynić do rozwoju cukrzycy typu 2. Kolejnymi objawami hiperglikemii mogą być: zmniejszenie odporności na wirusy, problemy ze skórą, pogorszenie wzroku, ciągłe zmęczenie i złe samopoczucie, zaburzenia erekcji i nieprawidłowe funkcjonowanie układu trawiennego.

Na szczęście istnieje wiele sposobów na regulacje poziomu cukru we krwi. Ważny jest odpowiedni, zbilansowany jadłospis zawierający wiele produktów o niskim indeksie glikemicznym. Należy postawić na większą ilość nie przetworzonych produktów pochodzenia roślinnego. Unikaj soków a spożywaj owoce. Warto analizować skład takich produktów zawierających biały cukier. Spożywaj warzywa cechujące się niewielką zawartością lub brakiem skrobi. Mogą to być: szpinak, kalafior, brukselka oraz różne odmiany sałaty.
Kolejną kwestią jest spożywanie roślin i przypraw pomagających utrzymać prawidłowy poziom glukozy we krwi. Jednym z nich jest imbir, który zwiększa aktywność enzymów wątrobowych, a co za tym idzie przyśpiesza proces rozpadu cukrów. Warto postawić na cynamon będący zdrową i słodką alternatywą dla białego cukru i innych niezdrowych słodzików. Może stanowić dodatek do racuchów i różnego rodzaju wypieków. Inne rośliny pomagające utrzymać prawidłowy poziom cukru to: zielona herbata, kozieradka, gurmar i biała morwa.

Sport to zdrowie

Kolejnym sposobem na kontrole poziomu glukozy we krwi jest odpowiednia dawka ruchu na świeżym powietrzu. Liczne badania naukowe potwierdziły, że jest on niższy u osób preferujących aktywności fizyczne na świeżym powietrzu. Mogą to być: biegania, jazda na rowerze, spacery, gra w tenisa lub piłkę nożną. Wybór zależy tylko od indywidualnych preferencji i kondycji danej osoby. Ponadto warto postawić na ćwiczenia interwałowe. Nagłe zrywy, jak na przykład sprint w połączeniu ze spokojnym biegiem lub spacerem przynoszą doskonałe rezultaty. Poprawiają kondycje i wydolność, a ponadto obniżają poziom cukru we krwi.

Poza regularnymi ćwiczeniami warto wyrobić w sobie jeden bezcenny nawyk. Mowa o spacerze po każdym większym posiłku. Takie rozwiązanie pozwala obniżyć poziom glukozy o kilkanaście procent. W sezonie jesienno-zimowym warto zainwestować w rower stacjonarny lub bieżnie, które pozwolą uniknąć ćwiczeń przy niesprzyjającej pogodzie.

źródło : mojacukrzyaca.org