Wybierz język witryny

KOMPLIKACJE

Jak zmniejszyć dawki insuliny

A oto kilka rad jak zmniejszyć dawki insuliny i obniżyć poziomu cukru we krwi bez używania leków.

  • Poziom insuliny i witamina K -  składnik ten znajdziemy w brukselce, brokułach pomaga utrzymywać poziom insuliny na stałym poziomie.
  • Poziom insuliny może obniżyć się w wyniku intensywnych treningów, wystarczy 15 minut dziennie podwyższonej aktywności fizycznej aby spowodować obniżenie poziomu cukru we krwi.
  • Jedzenie żywności bogatej we włókna (zboża) znaczenie pomaga zarządzać produkcją insuliny zwłaszcza u mężczyzn z wysokim poziomem insuliny.
  • Spożywanie produktów zawierających błonnik pomaga prosto i skutecznie leczyć ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2.
  • Ekstrakt skórki owoców cytrusowych zawierających flawony (PMF) może pomóc w zapobieganiu cukrzycy.
  • Wyniki sugerują że dzienna dawka ekstraktu skórki owoców cytrusowych może być sposobem aby poprawić insulinooporność oraz zmniejszyć ryzyko rozwoju cukrzycy.
  • Kwas alfa-liponowy (ALA) odgrywa zasadniczą rolę w przekształceniu glukozy w energię. Spożywanie co najmniej 600 mg suplementów ALA dziennie stymuluje aktywność insuliny, która bezpiecznie obniża i stabilizuje poziom glukozy. Najlepszym źródłem żywności ALA są zielone warzywa liściaste takie jak szpinak.
  • Poprawa wrażliwości na insulinę jest związane z utratą podskórnej tkanki tłuszczowej związanej ze zwiększeniem gęstości mięśni.
  • Stosując produkty o niskim indeksie glikemicznym możemy zmniejszyć niewrażliwość na insulinę i poprawić regulację metabolizmu glukozy.
  • Spożywanie chromu zmniejsza insulinooporność. Minerał ten odgrywa ważną rolę w metabolizmie glukozy, stosowanie go wykazało zmniejszenie insulinooporności. W prostej formie mineralny chrom pomaga eksportować glukozę z krwiobiegu do komórek ciała. Pokarmy które są bogate w chrom jak szynka, indyk, sok z winogron oraz całe ziarna zbóż mogą obniżyć insulinooporność.
  • Joga może pomóc w obniżaniu poziomu cukru we krwi.